Linkedin hirdetés

A Linkedin egy olyan üzleti szakmai közösség, amelyet kb. 500 millió aktív szakember használ.

A Linkedin egy közösségi média hálózat


A Linkedin egy közösségi média hálózat, mint a Facebook vagy twitter. Ami mégis jelentősen megkülönbözteti a többi social média hálózattól, hogy a Linkedin kifejezetten az üzleti életre összpontosít. Semmi más nem érdekli, mint jó és értékes üzleti kapcsolatok kiépítése. Azaz a világ legnagyobb és legértékesebb üzleti network hálózata. Jelenleg a Linkedin magyarországi felhasználóinak száma kb. 860.000 fő. Azért ez nem kevés.:-)

Lehet, hogy kisebb felhasználói bázissal rendelkezik, mint a Facebook és a Twitter, de sokkal többet segíthet a vállalkozásoknak, különös tekintettel a B2B szektorban egy célzott szegmens vagy célközönség nagyon pontos elérésére. Érdemes tehát a Linkedin-t is figyelembe venni az éves hirdetési költségvetés megtervezésekor.

Mire jó a Linkedin Ads


A Linkedin felhasználói általában 3 alapvető okból használják a Linkedin-t.

  • álláskeresés miatt- állást keresnek ezért felteszik és frissítik a profilukat - egyfajta online önéletrajzként, és leellenőrzik az aktuális álláshirdetéseket.
  • szakmai kapcsolatok építése miatt - Új kapcsolatokat, értékesítési lehetőségeket, alvállalkozói kapcsolatokat keresnek, ami valóban nagyon egyszerű és hatékony a Linkedin-en keresztül
  • információszerzés - üzleti információk megszerzése, akár üzleti partnerekről, cégekről, trendekről, hírekről

A Linkedin hirdetések legnagyobb ereje, hogy kifejezetten szakmai közönségnek tudunk hirdetni. Azaz ellentétben a Google és Facebook hirdetésekkel, ki tudjuk választani azt az akár szűk ipari, szakmai szegmenst aki számunkra a legtökéletesebb célközönség. Direkt marketinges szemmel olyan ez, mintha már eleve ki tudnánk hagyni a hideghívásokat, és rögtön közvetlenül az ügyvezetővel tudnánk beszélni.

Íme néhány célzási lehetőség:

  • alkalmazottak száma
  • cégnél betöltött pozíció
  • cégnév
  • iparág
  • végzettség
  • kompetenciák, készségek
  • csoportok
  • kor
  • nem
  • munkatapasztalat
  • Ilyen célzási lehetőség már hirdetéseknél nem lehetséges.

Hogyan lehet hirdetni a Linkedin-en?

Egy tanulmány szerint a közösségi média által generált B2B lead-ek (értékes üzleti kapcsolat) 80% -a a LinkedIn-től származik. Hogyan? A Linkedin pontos szakmai hirdetési rendszere miatt.

A legnépszerűbb hirdetési formátumok a következők:


  • Szponzorált tartalom
  • Közvetlenül szponzorált tartalom
  • Szponzorált InMail
  • Szöveges hirdetések
  • Dinamikus hirdetések
  • Lead generáló űrlapok (szponzorált tartalommal és szponzorált levelekkel használható).

Nézzük meg, melyik mire való.

Szponzorált tartalom és közvetlen szponzorált tartalom

A szponzorált / közvetlen szponzorált tartalmak segítségével könnyen, célzottan, és gyorsan tudja megosztani vállalati frissítéseit,tartalmakat. A hirdetésekkel a felhasználókat a megfelelő céloldalra ( landingoldal) vezetheti, ÉS ráadásul több lehetősége is van, a hirdetések mefizetésére. ( pl. használhatja a kattintásonkénti vagy a megjelenítésenkénti költséget)

A szponzorált tartalom olyan tartalom reklámozására szolgál, amely már fent van a saját LinkedIn üzleti oldalán.

A közvetlen szponzorált tartalmat személyre szabhatja és tesztelheti a hírcsatorna tartalmát anélkül, hogy hozzászólásokat hozna létre a LinkedIn vállalati oldalán.

Mikor kell vagy érdemes szponzorált / közvetlen szponzorált tartalmat használni? Az ilyen típusú hirdetések természetesen nagyobb elkötelezettséget eredményeznek, mivel közvetlenül a felhasználó hírcsatornájába kerülnek. Több szöveget és nagyobb képeket használhat annak érdekében, hogy rávegyék a felhasználókat, hogy átkattintsanak a nyitóoldalra, vagy hogy jobban megismertessék a márkát.

Ha van egy tartalma, vagy arra törekszik, hogy a célközönségét rávegye, hogy elolvassa egy-egy blogbejegyzését, a szponzorált / közvetlen szponzorált tartalom felhasználása nagyon hatékony erre. A szponzorált tartalom hirdetésein belül képet, videót vagy képeket is használhati.

Szponzorált InMail

Ezekkel közvetlenül tudsz hirdetéseket küldeni mások Linkedin fiókjának a postaládájába ( beérkező levelek mappa).

  • A szponzorált InMail-üzenetek
  • egy egyéni üdvözletből,
  • CTA (cselekvésre ösztönző) gombból,
  • törzs szövegből
  • és egy linkből állnak

Ezt a hirdetési formát ( üzeneteket) „küldésenkénti költség” alapon kell megfizetned, azaz minden elküldött üzenet után kell fizetni. Ez azt jelenti, hogy minden kézbesített üzenetért egységként fizetünk. Ez a hirdetési formátum az üzenetközpontban ugyanúgy jelenik meg, mint a szokásos InMail.

Mikor kell használni a szponzorált e-mailt?

Ez a hirdetési formátum nagyon személyre szabott annak köszönhetően, hogy közvetlen üzenetet küld egy LinkedIn felhasználónak, aki a célközönségébe tartozik. Ezha belegondolsz, óriási lehetőség, hiszen közvetlenül tudsz üzenetet küldeni a te legjobb leendő ügyfelednek.. A LinkedIn csak akkor küld egy szponzorált InMail-üzenetet egy felhasználónak, amikor a felhasználó online. Ezért azt közvetlenül a beérkező levelek tetejére helyezik.

Szöveges hirdetések

Az ilyen típusú hirdetések nagyon hasonlítanak a Google / Bing keresési hirdetésekhez. Kampányonként több hirdetési változatot hozhatsz létre, amely megkönnyíti a legjobban teljesítő képek tesztelését és másolását. Fontos megjegyezni, hogy ezek a hirdetések csak asztali számítógépen jelennek meg, és a hírcsatorna jobb oldalán jelennek meg.

És itt is választhatsz, hogy a kattintásonkénti vagy a megjelenítésenkénti költségek modelljét váklasztod.

Miért érdemes a szöveges hirdetéseket a szponzorált tartalom felett használni ?

Van néhány fő különbség a szöveges hirdetések és a szponzorált tartalmak között. Ha olyan gyors kampányt szeretnél futtatni, amelyet könnyen tudsz kezelni, a Szöveges hirdetések a megfelelő hirdetési formátum. Ezek a hirdetések a márkád szempontjából is szuperek. Ennek oka az, hogy a szöveges hirdetések átlagos CPM-je( mennyit fizetsz a hirdetések után) alacsonyabb, mint a többi LinkedIn hirdetési formátumban.

Dinamikus hirdetések

Ez a hirdetési forma hasonlít leginkább a klasszikus hirdetésekre. Itt dinamikus ( változó) tartalmakkal és személyre szabott hirdetésekkel ösztönzi a felhasználókat, hogy megnézzék az oldalát, profilját, vagy jelentkezzenek egy állásra. Ráadásul közvetlenül a hirdetésekből tudnak a felhasználók különböző marketinganyagokat ( ebook, whitepaper stb.) Ezek a hirdetések a jobb oldal sávban jelennek meg.

Mikor kell dinamikus hirdetéseket használni?

A dinamikus hirdetések nagyon vonzóak és nagyon hatékonyak a forgalom növelésére például egy landingoldal esetén. Ennek oka a dinamikusan létrehozott hirdetési formátum, amely felhasználja az információkat a LinkedIn felhasználó profiljáiból. Az ilyen típusú hirdetések kiválóan alkalmasak az állások hirdetésére vagy arra,hogy több követőt szerezzetek.

A dinamikus hirdetések használatának nagy előnye, hogy a LinkedIn egyszerre csak két vizuális hirdetést jelenít meg egy oldalon.

Lead generáló űrlapok ( Lead = értékes üzleti kapcsolat)

A marketingszakemberek 58% -a szerint (egy Londoni felmérés szerint) a lead generálás a marketing legfontosabb célja. A Linkedin ebben is nagyon profi. Gondolj csak bele. Minden adat rendelkezésre áll a Linkedin rendszerében, amit a Linkedin előre kitöltve ad át neked, ennél a hirdetési formánál. Nem kell semmit sem kézzel kitöltenie a felhasználónak.

A Lead Gen űrlapok nagyon hasonlóak a szponzorált tartalomhoz, ha a hírcsatornán nézik meg őket. A vezető lead generáló űrlapok elérhetők a szponzorált tartalomban és a szponzorált e-mailben. Ezek jelenleg csak mobiltelefonon is elérhetők.

Miért kellene használni a lead generáló űrlapokat?

A Lead Gen űrlapok használatának előnye, hogy a felhasználónak nem kell elhagynia a LinkedIn-t az űrlap kitöltése érdekében.

Miért érdemes a Linkedin-en hirdetni?

Röviden, mert piszok jó, és eredményes.

Ha szeretnéd közvetlenül elérni és személyesen kapcsolatba lépni a számodra legjobb és leginkább potenciális cégek döntéshozóval akkor irány a Linkedin.

Ha igen vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérd ajánlatunkat.

Zuglóban vagyunk a Mogyoródi út 32. alatt található irodaházban. Várunk szeretettel egy jó kis szakmai beszélgetésre. Telefonon is elérhetőek vagyunk a 06 (70) 423 8297 -as telefonszámon vagy írj a hello@digitalneuron.hu címünkre.

Nem győztünk meg?

Add meg elérhetőségedet, hogy meggyőzhessünk

Dolgozol már valakivel? Add meg elérhetőségedet hadd válhassunk a második legjobb lehetőséggé ( szeretünk versenyezni is, az első helyért):-)

Kérj ajánlatot